Udane relacje między pracodawcą a pracownikami

Opublikowane przez Redakcja TASMAN w dniu

AGENCJA ZATRUDNIENIA SOD-JANISZEWSKI, PROJEKT „TASMAN BY SOD” – BLOG

Udane relacje między pracodawcą a pracownikami

Czy zastanawialiście się kiedyś, jakie cechy powinien mieć idealny Pracodawca?

Przede wszystkim powinien szanować pracownika i doceniać jego pracę. Ponad to dbać o dobrą atmosferę w pracy, zapewniać stabilność zatrudnienie, potrafić motywować pracowników, wspierać ich, słuchać pracowników – starać się ich zrozumieć i być przez nich zrozumianym. Powinien także dbać o rozwój pracowników, o wygodę pracy (w tym dostosowanie stanowisk dla osób z niepełnosprawnością), potrafić zarządzać pracownikami i nikogo nie faworyzować.

A co z idealnym pracownikiem, jakie cechy powinien posiadać?

Szanować swojego przełożonego i być lojalny wobec niego i firmy. Powinien też być pracowity i kompetentny, samodzielny, ale także potrafiący pracować w zespole. Ważna jest również odpowiedzialność, komunikatywność i umiejętność zorganizowania sobie pracy oraz zarządzanie czasem. Oczywiście pracownik musi również wykonywać polecenia pracodawcy.

Teraz przedstawimy Wam pięć sposobów na udane relacje miedzy pracodawcą a pracownikami.

Wsparcie

Docenienie i pochwała ze strony przełożonego oraz jego zainteresowanie to dla pracowników bardzo silna motywacja. Poczucie „dobrze wykonanej pracy” nieodłącznie związane jest z bieżącym informowaniem podwładnych o efektach ich pracy (tzw. feedback). Szacuje się, że 50 proc. słabych wyników pracy jest spowodowanych brakiem informacji zwrotnych, a wsparcie i pochwała mogą przynosić podobny rezultat co podwyżka.

Zaufanie

Zaufanie wobec pracownika oraz pozwolenie mu na większą samodzielność w pracy to świetny sposób na wsparcie jego umiejętności i doświadczenia oraz wzmocnienie jego pewności siebie.
Pamiętajmy o tym, że na początku zawsze należy okazać kredyt zaufania. Pracodawca ma zaufanie do pracownika, jeśli ten wywiązuje się ze wszystkich obowiązków, angażuje się w pracę i przejawia zainteresowanie. Gdy osobie zatrudnionej zależy na dobru firmy, wtedy przedsiębiorca powinien zauważyć, że ma do czynienia z lojalnym pracownikiem.

Nagradzanie

Karty sportowe, dostęp do wydarzeń kulturalnych, prywatna opieka medyczna, zapewnienie rozwoju zawodowego oraz zdobywania kompetencji miękkich, przydatnych zarówno w pracy, jak i życiu prywatnym, a także możliwość prywatnego korzystania ze służbowego samochodu, telefonu, laptopa czy częściowa praca zdalna – opcji do wyboru jest wiele. Benefity pozapłacowe stały się standardem w wielu firmach, i to zarówno w dużych, jak i małych przedsiębiorstwach. Doceniony podwładny to szczęśliwy i cechujący się wysoką efektywnością pracownik.

Równowaga pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym

Odpowiednie podejście do życia zawodowego i umiejętność łączenia go ze sferą prywatną,
pozwala nam dbać o czas wolny, wypoczynek i równowagę emocjonalną.

Relacje

Czy wiesz, że relacje, jakie masz ze swoimi pracownikami, wpływają na ich efektywność pracy?
Braki w zapewnieniu pracownikom odpowiedniego poziomu poczucia bezpieczeństwa bardzo szybko skutkują m.in. problemami interpersonalnymi, nadmierną rywalizacją, brakiem współpracy, obniżeniem samooceny, co w efekcie prowadzi wprost do dezorganizacji w przedsiębiorstwie. Jako pracodawca bądź dostępny i zarezerwuj sobie czas na to, żeby wysłuchać podwładnych, doceniaj pomysły, bądź otwarty, buduj zaufanie i dotrzymuj danego słowa.

Jak powszechnie wiadomo, nie ma ideałów. 😉 Każdy z nas jest inny, mamy różne charaktery i oczekiwania względem innych, dlatego czasem ciężko mieć udane relacje. Najważniejsze jest jednak to, abyśmy starali się o nie zadbać. Dotyczy to zarówno pracodawców jak i pracowników. 🙂

Źródło: Poradnik Pracownika, Emat, VanityStyle

Redakcja Tasman by SOD


0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *